Sigges första ägodelar

Idag har jag inhandlat Sigges första valpsaker. Det blev en matskål (som antagligen är större än hela Sigge när han kommer), ett koppel, ett ytte-pyttelitet halsband, kompostgaller och en fårskinnsfäll att ligga på. Halsbandet var ofantligt litet och i minsta läget gick det knappt att få om näsan på Rocky. Tänk att en sån liten varelse faktiskt kommer bo här om en månad! Kompostgaller kan vara bra för heter man Sigge så kommer man bli ligist och kanske måste man hejdas ibland. Då kan nog kompostgaller komma väl till pass. Matskålen var samma stuk som Rocky har men med lite annat färgschema så tyckte den kunde passa fint. Sen om Sigge kan äta ur den eller ha den som säng, det får vi se :P


Igår var vi och hälsade på valparna för första gången. Vilken känsla! SÅ små och jag var hedrad att vi var de första utomstående som fick komma och hälsa på. Valparna var allihopa väldigt sociala, glada och kändes stabila och säkra redan vid fyra veckors ålder. När de inte orkade så gick de till varsitt krypin och somnade utan problem. Jag fattade tycke för en redan igår, men känner samtidigt att det verkligen inte spelar någon som helst roll vilken av dem det blir, för det blir bra vilken jag än får.
Som jag sa till Karin - det är nästan lika bra att slippa våndan att välja. Hade ändå bara blivit svårt haha!
Har idag flera gånger bläddrat i almanackan för att se när jag kan åka och hälsa på igen, för jag vill allt passa på innan det är dags att åka hem-hem för julfirande. Glada och ont i kinderna av allt leende var både jag och Fredrik och jag börjar nu inse att det snart är dags PÅ RIKTIGT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0