Går det ha en blogg utan att gnälla?

Jag blir så trött på dessa hundägare med sina ouppfostrade kaxiga hundar som går och blåser upp sig utan att ägaren ens verkar medveten om det. Rocky HATAR dom, och det är alltid såna hundar som han främst beter sig osäkert och i andras ögon ouppfostrat mot.

Var på väg mot en kille och dennes lille dammtuss förut, hunden har redan sett Rocky och ställer sig och demonstrativt kissar på ett träd med efterföljande sprättande. Det var inte lite sprättande heller, utan grästuvorna FLÖG i säkert 10 sekunder. Sedan ställer den sig med spänd kropp och illstirrar på Rocky. Ägaren låter denna hund hålla på såhär utan att så mkt som yppa en stavelse...
Nåde Rocky om han hade gjort så. Mina hundar får inte sprätta, och de får absolut inte stå med näsan i vädret och räcka ut tungan åt andra hundar och kaxa på avstånd... Är det konstigt att så många vardagshundar fungerar dåligt på promenad?
Jag tycker då inte det, dom har ju för 17 ingen hyfs!

Sigge ska tidigt få lära sig att prata vettig och artig hund, det är ett som är säkert!

Rocky badade igår, utan önskvärt resultat. Han brukar klia sig mindre som nybadad men inte denna gång, vilket om jag har otur innebär kortison igen. JAG.VILL.INTE!
Går det att klippa honom för att få kliandet att lägga sig? Hellre en ful hund som får ha täcke men i övrigt mår bra, än en hund som är ledsen pga biverkningar och som ändå måste bada stup i kvarten för att han kissar ner sig.
Min lille Pocksson :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0