Doften av blöt hund

Idag är det dags för Rocky att bada igen. Jag är lite allergisk mot att bada hund så ofta men här har nöden ingen lag. Han mår inte riktigt bra i pälsen denna tiden på året. Peppar peppar så har vi sluppit kortison denna vinter, men fällningen tillsammans med den torra luft som bildas inomhus gör att han kliar som en tok. Har lyckats hålla det i schack med klådstillande schampoo, till Rockys stora förtret. Men det är ju inget att bry sig om :)

Det är den 4:e december idag, vilket innebär att om 28 dagar (kan jag räkna?) så är han här. Sigge!
Nervositeten växer lite för var dag men intalar mig själv att det kommer gå finemang. Spänningen är olidlig!
På torsdag är det dags att hälsa på igen, och då ska jag försöka ta lite mer kort haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0